דרכים לפרסום העסק עם באנרים
נכתב ע"י יוחאי ירמיהו
השימוש בבאנרים הוא אחד מאמצעי הפרסום האהובים עליי ובמאמר של היום אחשוף אתכם לכמה דרכים שבהם תוכלו לפרסם את העסק שלכם באמצעות באנרים. חלק מאמצעי הפרסום שאציג הם אמצעים בתשלום וחלקם 100% בחינם כמו למשל הבאנרים שאתם רואים כאן באתר שמסייעים לי להגדיל את כמות ההמרות ולקבל יותר פניות מלקוחות.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
הוספת באנרים לתפריט הצדדי של האתר
כאשר אתם עובדים עם אתר וורדפרס וכל עוד תבנית העיצוב שבה אתם משתמשים תומכת באפשרות של הוספת תפריט צדדי תוכלו להוסיף בקלות תפריט צדדי לאתר באמצעות ווידג'טים (Widgets) בוורדפרס או באמצעות אלמנטור. מעבר ליכולת של הוספת מאמרים רלוונטיים, קטגוריות ותיבת חיפוש ניתן להוסיף לתפריט הצדדי באנרים ולשווק את השירותים שיש לכם להציע.
בדרך כלל התפריט הצדדי יאפשר להוסיף באנרים קטנים כאשר אתם רוצים לפרסם הרבה שירותים שונים או באנר ריבוע כאשר אתם רוצים לפרסם כמות שירותים/באנרים מצומצמת. ניתן לראות מידע נוסף על גדלי הבאנרים במאמר של גדלי באנרים לגוגל וכאשר אתם יוצרים עיצוב באנר לאתר מומלץ ליצור את העיצוב על סמך הגדלים של גוגל בשביל שתוכלו להשתמש בבאנר גם לפרסום בגוגל בהמשך הדרך.
שימוש בבאנרים בתוך התוכן של האתר
כאשר המטרה המרכזית היא שיפור המרות באתר הדרך היעילה ביותר היא להכניס את הבאנרים בתוך התוכן של האתר, וככל שהבאנר יותר גדול ותופס יותר מנפח העמוד (בלי להרוס את חווית המשתמש באופן משמעותי) זה יגדיל בהתאמה את כמות ההמרות וכמות הלחיצות על הבאנר.
מתחת אתם יכולים לצפות בדוגמא לאיך אני מכניס באנר לתוך התוכן במאמר של העלאת אתר לאוויר שבאתר.
הדרך הנוספת להכנסת באנרים לאתר היא להכניס אותם מצידי התוכן ולתת להם לרחף לצד הגולש כאשר הוא גולל את העמוד למטה.
האתר שלי נטען עם באנרים דינמיים בצורה הבאה. כאשר אתם נכנסים לאתר ממחשב נייח עם רזולוציה גבוהה אתם תוכלו לראות באנרים בצידי התוכן, כאשר גודל הרזולוציה קטן (בדרך כלל במחשבים נייחים הבאנרים יופיעו בתוך התוכן עצמו ולא מצידי התוכן והבאנר יתחלף פעם נוספת ויקטן כאשר מדובר על תצוגה של האתר בטלפון נייד.
במידה ואתם רוצים לבצע התאמה של באנרים לכל סוגי הרזולוציות אז אתם תהיו חייבים להתאים את גודל הבאנר לרזולוציה של מסך הגולש. במידה ואתם מפרסמים באתר שלכם באמצעות גוגל אז זה מתבצע באמצעות שימוש בבאנר דינמי וכאשר אתם טוענים את הבאנר בעצמכם כמו שאני עושה אז מדובר בתהליך קצת יותר מורכב שמצריך פיתוח אישי.
שימוש בבאנרים למייל
אופציה נוספת לשימוש בבאנרים שאני מאוד אוהב והרבה בעלי עסקים לא עושים בה שימוש היא הוספת עיצוב באנרים למייל. גם כאן בדרך כלל אני אעשה שימוש בבאנרים המותאמים לגוגל בגודל המובייל ופשוט אכניס אותם מתחת לתמונת עיצוב חתימה למייל שבה אתם עושים שימוש. אתם יכולים לראות איך אני מוסיף חתימה למייל בכל מייל עסקי שאני שולח ללקוחות שלי בתמונה מתחת ולמי שצריך סיוע יש לי מדריך המסביר איך להוסיף חתימה למייל ב-Gmail ואיך להוסיף חתימה ב-Outlook.
כאשר אתם עושים פרסום לעסק באמצעות באנרים החלק היפה ביותר הוא שאתם יכולים לפרסם מוצרים חדשים ומבצעים לכל הלקוחות הקיימים המתנהלים מולכם כרגע במייל ללא הצורך לשלם עבור הפרסום כמו למשל בעת יצירת קמפיין רימרקטינג בגוגל או קמפיין רימרקטינג בפייסבוק.
בנוסף לכך החברים הנחמדים שלנו בג'ימייל הוסיפו בתקופה האחרונה פיצ'ר חדש ומצוין שמאפשר לנו לעשות שימוש מרובה בחתימות ובאנרים וכך יש לנו את היכולת להחליף את הבאנר בכל חתימה ולפרסם באנרים שונים ללקוחות שונים. למי שזה מעניין אותו דיברתי בקצרה על הנושא ועל איך להשתמש במספר באנרים בסרטון מתחת.
סרטון המסביר איך להשתמש במספר באנרים וחתימות ב-Gmail
שימוש בבאנרים בחשבוניות ונייר מכתבים
ניתן גם לעשות שימוש בבאנרים כאשר אתם שולחים חשבונית דיגיטלית ללקוחות, כאשר אתם שולחים נייר מכתבים בוורד וגם בהצעות מחיר שלכם. במידה ויש שטח ריק בתוך עיצוב נייר המכתבים ניתן לעשות בזה שימוש ולהוסיף באנר בתחתית המסך עם שירותים שאתם מציעים, דרכים ליצירת קשר וכדומה.
בצורה דומה ניתן להוסיף את אותו הבאנר גם להצעות מחיר שאתם שולחים ללקוחות שלכם ואפילו לחשבונית למייל. השטח הזה יכול להיות מצוין לפרסום שירותים נוספים שיש לכם להציע או להדגשת השירותים הקיימים שאתם מציעים והדרכים ליצור אתכם קשר.
שימוש בבאנר באלמנטים אלו מסייע גם לשיפור המראה של המסמכים וכך משפר את תדמית ומיתוג העסק. מתחת אתם יכולים לראות את הבאנר שאני משתמש בו בניירת העסקית (חשבונית, הצעות מחיר, ניירות מכתבים) שאני שולח ללקוחות.
פרסום הבאנרים באתרי פרסום
עד עכשיו דיברנו על הדרכים שבהם ניתן לפרסם את הבאנרים בחינם וללא תשלום. כעת נדבר בקצרה על פלטפורמות פרסום באנרים כמו פייסבוק וגוגל וכיצד אפשר לפרסם את הבאנרים גם בהם.
פרסום באנרים בגוגל Ads
זה כבר נמצא על האש ובעתיד הקרוב אני כנראה אפרסם מדריכים של פרסום באנרים בגוגל ופרסום באמצעות כל דרכי הפרסום הנוספות שיש לגוגל להציע (קמפיין רימרקטינג וקמפיין מילות מפתח).
כפי שראיתם רוב הבאנרים שאני עושה בהם שימוש במרבית הדרכים שציינתי מעל הם באנרים המותאמים לגדלים של גוגל ושל שאר חברות הפרסום הקיימות. כאשר אתם יוצרים באנרים לפרסום בכל אחת מהדרכים שציינתי מעל אני ממליץ שתנסו להתאים את הגודל גם לגודל הבאנרים של גוגל וזאת על מנת שתוכלו לעשות שימוש נרחב בבאנרים גם בפלטפורמות אחרות כמו גוגל.
לבינתיים אם אתם צריכים סיוע בהבנה של מהם הכללים של עיצוב באנרים בגוגל וממה כדאי להימנע צפו בסרטון הבא.
בסרטון הבא תוכלו לראות מידע נוסף על הנושא של עיצוב באנרים
פרסום הבאנרים/מודעות בפייסבוק
כמו שאמרתי שאצור מדריכים בנושא של פרסום בגוגל אני מתכוון בקרוב גם ליצור מדריכים בנושא של פרסום בפייסבוק. גם כאן כאשר אתם יוצרים עיצוב מודעות לפייסבוק אפשר לנסות ולעשות שימוש שלהם גם באתר. הבעיה של פייסבוק היא שיותר קשה לעבוד עם גודל מודעות של פייסבוק ולשלב תמונות גדולות כאלו באתר ולכן כאשר אתם יוצרים באנרים לפייסבוק בדרך כלל תוכלו להשתמש בהם רק בפייסבוק.
למי שזה מעניין אותו ניתן לצפות בגדלים של פייסבוק וכל אתרי המדיה החברתית במדריך שפרסמתי בעבר. ולמי שמעוניין לשמוע פרטים נוספים על גדלי המודעות של פייסבוק וכללי הפרסום שם יש לכם מידע נוסף בסרטון הבא.
מסקנות לנושא וסיכום
אז כפי שבטח הצלחתם להבין באנרים הם כלי מצוין לפרסום העסק שלכם, לעיתים בחינם ולעיתים בתשלום. המטרה שלנו היא למצוא ולעשות שימוש בכל הדרכים שעומדות לראשותנו כאשר העדפה היא לקבל כמה שיותר ולשלם כמה שפחות. וכאשר יש לכם שטח פרסום חינם (באנרים למייל, ניירת עסקית והאתר שלכם) אין סיבה לא לפרסם את העסק בחינם.
חשוב לי לציין שהבאנרים יעזרו לכם רק כאשר יש לכם מספיק לקוחות או מספיק כניסות לאתר. במידה ואתם מקבלים 100 כניסות בחודש אז אתם לא תראו השפעה משמעותית עם הבאנרים אבל כאשר אתם מגיעים לכמה מאות כניסות ביום אז מתחילה להיות לכך השפעה חיובית שאתם לא רוצים לפספס.
ודרך אגב אם אתם מחפשים דרכים נוספות ומעניינות לקידום העסק יש לי באתר גם מדריך המכיל 27 כלים לשיפור מיתוג, פרסום ושיווק העסק ואם לא קראתם אותו עדיין אני ממליץ בחום שתעשו זאת כעת.
עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!
אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
יוחאי ירמיהו
בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
כאשר אנחנו מפרסמים את העסק בגוגל באמצעות בבאנרים אחת השאלות העיקריות שעולות היא האם כדאי להשתמש באנימציה או לא? במאמר הבא תקבלו את התשובה.
בעת יצירת קמפיין בגוגל אחת ההחלטות החשובות היא בחירת גדלי הבאנרים. במאמר זה נסביר איך לבחור את גודל המודעות לגוגל שיפיקו את התוצאות הטובות ביותר עבורכם.
מעוניינים לפרסם את העסק שלכם באמצעות באנרים בגוגל? צפו במדריך הבא על מנת ללמוד על כל סוגי הבאנרים הקיימים לצד המלצות לבחירת סוגי הבאנרים המומלצים.
מעוניינים בדף נחיתה מנצח שיאפשר לכם לקבל הרבה יותר לידים ופניות עבור תקציב הפרסום שלכם? במאמר הבא תוכלו לצפות ב-17 דרכים שבהם תוכלו לשפר המרות בדף נחיתה.
במאמר הבא תוכלו ללמוד מה זה דף נחיתה ואיך הוא יכול לעזור לפרסום העסק שלכם בגוגל ובפייסבוק. בנוסף תקבלו גם כמה טיפים ליצירת דף נחיתה אפקטיבי שמביא תוצאות.
יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!
אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.